Galactica - Фелипе Маса



Home

Сайт меню
Нашата анкета
Оценете моя сайт
1. Отлично
2. Добър
3. Не е лош
4. Ужасен
5. Лош
Общо отговори: 41
Статистики


Общо онлайн: 1
Гости: 1
Потребители: 0
Вход във форума
Часовник
Карта
Посетители
free counters


Времето

Времето във Варна



Фелипе Маса



Фелипе Маса е бразилски пилот в Формула 1. Роден е на 25 април 1981 г. в Сао Пауло (Бразилия).


1990~1997

    От 1990 година бразилецът се състезава в картинг шампионатите, като още в дебюта си завършва на четвърто място. През 1991 година става шести, а през 1993 година - трети. Продължава да се състезава в картинг сериите до 1997 година.




1998~1999

    През 1998 г. Фелипе Маса дебютира в Бразилската Формула Шевролет, завършвайки шампионата на 5-то място. През 1999 година печели 3 от 10-те състезания и завършва с титлата в ръце.





2000

    През 2000 г. Фелипе се премества в Европа, за да вземе участие в италианската Формула Рено. Още в първия си сезон спечелва шампионата. Веднага след успеха си получава предложение да участва във Формула 3, но Фелипе избира да се състезава в европейските серии на Формула 3000. Спечелвайки 6 от 8-те състезания, талантливият пилот завършва на 1-во място в крайното класиране за сезона.
   
Предложенията към него не закъсняват и собственикът на отбора от Формула 1 „Заубер-Петронас" — Петер Заубер, му предлага мястото на тестпилот в отбора за сезон 2001 г.




2001


    През 2001 година Фелипе достига нов връх, като печели европейската Формула 3000 едно състезание преди края на надпреварата.



    След като взима титлата във Формула 3000, Фелипе се премества в Шампионата "Super Touring Alfa Romeo 156", където прави 4 състезания, взима 71 точки, но в крайна сметка завършва 23-ти. Маса успява да направи и едно участие в шампионата за издръжливост "24 часа на Сицилия" в
Пергуса. Фелипе участва с Алфа Ромео 147 и екип Фабрицио Джованарди и Никола Ларини.  Те завършват на втора позиция като всички са впечатлени от нагласата на Маса, който дава времена близки на тези на Джованарди и Ларини. 
    Всички са възхитени от младия бразилец, а най-много Петер Заубер, който се убеждава в качествата му още от първите тестове на "Мугело" и подписва договор с Маса за 2002 година.




2002

    В дебютния си сезон във Формула 1 Фелипе Маса има за съотборник бившия шампион във Формула 3000 Ник Хайдфелд. В желанието си да се докаже, Маса прави няколко груби грешки, последвани от завъртвания. В края на сезона успява да събере 4 точки. Най-доброто му представяне е петото място в състезанието за Голямата награда на Испания на пистата „Каталуния". По-късно през сезона получава наказание да не участва в състезанието за Голямата награда на САЩ. Заместен е от Хайнц-Харалд Френцен. Маса се завръща, за да участва в състезанието за Голямата награда на Япония, но получава неприятната новина, че през следващия сезон на негово място в отбора ще е Френцен.




2003

    2003 година заварва Фелипе без договор към нито един от отборите. Тогава получава предложение да прави тестове за Ферари на което той не отказва, като е решен да трупа опит и знания за следващите сезони.




2004

    Показвайки потенциал в отбора на Ферари и давайки знаци, че грешките, които е правил, са вече зад гърба му, Маса се завръща като основен пилот в отбора на Заубер-Петронас за сезон 2004 г., където негов партньор е Джанкарло Фисикела. Сезон 2004 г. е успешен за пилота, като Маса печели 12 от 34-те точки, които отборът спечелва през сезона. По време на сезона Маса записва най-доброто постижение в кариерата си, четвърто място в състезанието за Голямата награда на Белгия.




2005

    През 2005 година Маса остава в Заубер и се състезава редом с някогашния световен шампион Жак Вилньов. Въпреки това още в началото на сезона бразилецът прави значително по-добро представяне от именития си съотборник. Като цяло обаче годината е тежка за Заубер, Маса печели едва 11 точки, а най-доброто му постижение е четвърто място в Монреал.




2006

    2006 година е големият пробив на Маса, когато той преминава във Ферари. Маса показва много добра скорост, като в някои случаи дори е по-бърз от своя съотборник - седемкратния световен шампион Михаел Шумахер. Годината се превръща в един много добър първи сезон за Маса във Ферари. Като ясен "номер 2" в "Скудерията" бразилецът печели първото си състезание в Гранд При на Турция и завършва на трето място в генералното класиране при пилотите - зад Фернандо Алонсо и Михаел Шумахер. Маса печели и домашното си състезание в Бразилия.




2007

    С отказването на Михаел Шумахер, Фелипе Маса получава от отбора шанса да се бори за титлата наравно със съотборника си Кими Райконен. Очакванията са, че благодарение на опита си във Ферари и това, че познава екипа, Фелипе ще е по-силният пилот поне в началото на сезона.  Сезон 2007 обаче не започва по най-добрия начин за Фелипе. В квалификацията за Гранд При на Австралия бразилецът има проблеми с скоростната кутия и трябва да смени двигателя си за състезанието. Поради това той стартира от 22-ра позиция. Този проблем го връща с десет места назад - наказание за смяна на двигател. Залага на стратегия с едно спиране в бокса и завършва шести.
    Проблемите обаче продължават и в Малайзия, където пилотите на Макларън го изпреварват още на първия завой. Маса изхвърча от пистата при опит да изпревари Луис Хамилтън и губи още две места. Завършва на пето място. Въпреки това, сезонът започва да става по-добър и той печели Гранд При на Бахрейн и на Испания, като и на двете стартира от първа позиция.
    Стюардите на състезанието в Канада решават да дисквалифицират Маса за напускане на пит-лейна, докато свети червена светлина. След тази дисквалификация, той печели още едно състезание - Гранд При на Турция и завършва с подиуми още шест пъти.
    В последното състезание Гранд При на Бразилия той води през повечето време, но отстъпва мястото си на Кими Райконен, за да може той да спечели световната титла. Маса завършва 2007 на четвърто място в шампионата при пилотите с 94 точки. През Октомври 2007 бразилецът преподписва договора си с Ферари до 2010 година.





2008

    Маса със сигурност може да бъде шампион за 2008 г. За съжаление обаче, няколко грешки допуснати от Ферари му отнемат титлата. След като взима две победи в първите пет кръга, Маса доминира във Валенсия, а след това побеждава служебно и в Белгия, след наказанието наложено на Хамилтън. Пилотът на Ферари трябва да спечели и в Унгария, но проблем в двигателя две обиколки преди финала го вади от състезанието и дава шанс на Хейки Ковалайнен да вземе първата си победа. Проблем в бокса на Гранд При на Сингапур пък му изгуби още ценни точки и на Маса му остава само едно, да вземе победата в Бразилия и малко късмет.
    Победата идва, но късметът определено не е на страната на Фелипе в този ден, тъй като секунди след като бразилецът преминава финалната линия, Хамилтън успява да задмине Тимо Глок и да финишира на пета позиция, която го прави и шампион.

    Маса определено е съкрушен от нелепата загуба, но тогава показва и класата си на истински спортсмен и правото да се нарича звезда. Той поздравява Хамилтън и заявява, че просто не му е било писано да стане шампион. С шест победи през 2008 година, Фелипе се насочва към новия сезон с вече изгладени проблеми с екипа му и с идея за реванш. Маса доказва класата си и единственото нещо, което му е нужно сега е малко повече късмет и постоянство.




2009

    През 2009 година отбора на Ферари положи много  усилия в разработката на болида си. Сезонът на Маса започна ужасно, с четири състезания без спечелена точка. И макар от Маранело да успяват да се съвземат и да подобрят колата, сезонът за Фелипе завършва прекалено рано по време на квалификацията за Гранд При на Унгария. Маса е ударен в главата от пружина изпаднала от болида на Барикело.



   Пружината го поваля в безсъзнание, а колата му се забва в предпазните огради със скорост около 290 км/ч. Бразилецът е поставен веднага в изкуствена кома, докато отокът на главата му не намалява. След 10 дни той е изписан от болница. Мнозина очакват Фелипе да не прогледне повече с лявото си око, поради близостта на травмата до него. Няколко седмици по-късно Маса е обявен за напълно здрав, но има забрана за завръщането му на пистата до началото на 2010 година.





2010

    Маса се завръща във Формула 1 след тежкият инцидент в Унгария през 2009 година. Той дава добри резултати още в самото начало на сезона и с това показа, че е готов отново да се бори за титлата и за Ферари. За съжаление неговият отбор не оценява това. Не стига това, че има проблеми с гумите, които се оказват голямо предизвикателство за бразилеца, но Ферари го кара демонстративно да пропусне своя съотборник Фернандо Алонсо пред себе си.
    Това се отразява зле на пилота, чийто резултати поемат стремглаво надолу. Лука ди Монтеземоло дори заявява, че състезателят се представя така, все едно е дал каската и ръкавиците на брат си и го е пратил да кара вместо него до края на сезона. В крайна сметка Фелипе завършва шести, останал без капка мотивация и принуден да изпълнява ролята на втори пилот в тима от Маранело. Той удължава договора си с Ферари за още една година, но тъй като ще трябва да се състезава отново до Алонсо, мнозина се съмняват, че той ще успее. 





2011

    Маса продължава с Ферари и през 2011 година, се оказва, че бразилецът се изправя пред най-лошият сезон в кариерата си. Маса се превръща в първия пилот на Ферари от 1992 година насам, който не се е качвал на подиума цял сезон. Освен това, постоянните сблъсъци с Луис Хамилтън извън и на трасето допълнително обезверяват Фелипе. Стига се до там, че пилот от ранга на Маса, достига до първите страници на специализираните издания именно заради враждата на пистата и шестте инцидента между него и Хамилтън.





2012

    Сезон 2012 започва по най-лошият начин. В първите три състезания Маса не взима нито една точка за отбора си, докато съотборникът му Фернандо Алонсо се бори сериозно за титлата. Едва в надпреварата за Голямата награда на Бахрейн записва девето място и взима първите си 2 точки за сезона.




Търси
Календар
«  Април 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архив на записите
Приятели на сайта
  • ovo.bg - Създай своят безплатен уеб сайт
  • Старт БГ
  • Гювеч БГ
  • Синоптик БГ
  • БГ торент тракери
  • Zamunda.net
  • ArenaBG.com
  • P2PBG.com
  • Elit-BG.com
  • AbsoluteTorrents.com
  • TrackrBG.com
  • Avatar-BG.com
  • AveTorrents.com
  • AxelBG.net
  • Energy-Torrent.com
  • Topavanta.com
  • Masters-TB.com
  • Torrent-Team.net
  • DeepSeek.net
  • LinkSeed.net
  • PowerShare-BG.com
  • Account-Co.net
  • UTeam-BG.net
  • Zamunda-BG.org
  • Чужди тракери
  • The Pirate Bay
  • Mininova
  • Bt Junkie
  • Extra Torrent
  • TorrentZ
  • IsoHunt
  • Only Torrents
  • Вестници
  • Топ Новини
  • Вести
  • 24 Часа
  • Труд
  • Стандарт
  • Новинар
  • Сега
  • Народно дело
  • Афера
  • Днес БГ
  • Днес +
  • BG TIME MK
  • Клюки
  • Би Нюз
  • Дарик Нюз
  • B2B Нюз
  • Фокус
  • Нюз БГ
  • Актуално
  • Разкрития
  • Дневник
  • Новините днес
  • Онлайн ТВ БГ
  • БНТ1
  • БТВ
  • Нова ТВ
  • ТВ7
  • Ринг БГ
  • VTV
  • Черно море
  • Онлайн Радио с Winamp
  • Витоша
  • Радио 1
  • N-JOY
  • Eнерджи
  • The Voice
  • Сити
  • Радио 999
  • Веселина
  • Вероника
  • Фолк Радио
  • Обяви

    Безплатна реклама
    Реклама
    galactica.ovo.bg © 2010 - 2017Сайтът е създаден в системата .


    Безплатна реклама



    BGtop Test your Internet connection speed at Speedtest.net Авторские смайлы стиля КОЛОБОК

    R.G. HQCLUB - Любителски клуб на висококачествените филми. Свали филми - безплатно и без регистрация! Гласувай за нас в Sait1

    Author’s emoticons KOLOBOK-Style

    galactica.ovo.bg © 2010 - 2011 | Design: Kuto | e-mall galactica.ovo@abv.bg
    Zamunda.net | Wikipedia

    Онлайн потребители:


    Внимание!

    Нито един от файловете в домейна не се хоства на сървъра на ovo.bg. Всички линкове са огледални, предоставени от потребителите чрез p2p-технологията за свободна обмяна на файлове в интернет. Екипа на сайта, ползвателят на домена и собственника на хостинга не носят никъква отговорност за материалите качени в сайта, тъй като те са предоставени от потребители в други сайтове. Ако притежавате авторски права върху ителектуална собственност линкната на сайта, моля свържете се с нас на galactica.ovo@abv.bg и ние ще направим всичко възможно да Ви помогнем.